Topp Tre; Töntiga Sjukdomar

Världen har sorgligt många sjukdomar. Mer än 90% av dessa sjukdomar är astöntiga, och det är min plikt som människa att lista de tre töntigaste.

1. Diabetes
Det spelar ingen roll att det är en skitjobbig sjukdom, den är ändå töntig som fan. Töntigast, för att vara korrekt. Jag behövde inte ens tänka efter när jag gav diabetes förstaplatsen.

2. Benskörhet
Precis som diabetes en jättetöntig sjukdom, men med en viktiga skillnad; den är faktiskt inte är skitjobbig. Bit ihop och gå på benen, eller skaffa en rullstol och njut av alla förmåner hjulbarn får. Nackdelarna märker du nog tids nog, och det kommer att vara rätt åt dig. Din lata jävel.

3. Glutenintolerans

I varje lågstadieklass finns det en störig unge som är lillgammal, ful och alltid måste ha specialmat som ser ut som vit svamp. Sedan blir de äldre, skaffar tandställning med matrester i (om de kan hitta något att äta överhuvudtaget), namn som "Hilma" och tråkiga vänner. De blir präktiga som fan och kamratstödjare. Den irriterande ungen är alltid, undantagslöst, glutenintolerant.

Kommentarer
Postat av: Jakob

Haha, jag hoppas bara de andra läsarna inser sarkasmen!

2009-02-04 @ 15:58:57
URL: http://finskapinnen.blogspot.com
Postat av: Astrid!!

den där glutenintoleranten är klockren! Känner en brud som är precis så förutom tandställningen ;D

2009-02-05 @ 20:04:44
Postat av: AnnaAldén

Pontus jag ska slå dig!

Jag är inte värsta muppen för att jag har gluten :O

Usch på dig, du ska få lida för de här!

2009-02-09 @ 17:51:25
URL: http://trillaa.devote.se
Postat av: Fantasy Girly

Min kompis har diabetes, och hon är nog den skönaste person jag nånsin träffat! Den töntigaste sjukdomen jag vet är den när man känner sig frestad att hacka på andra!

2009-04-07 @ 23:08:06
URL: http://fantasygirly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0