Topp Tre; Irriterande Språkfel

Det finns en del saker du inte, under några omständigheter, står ut med. En del tycker att små hundar är det äckligaste som finns, andra lägger sin överskottsenergi på Blondinbella. Språkfel som i massakerexemplen nedan gör oss sinnessjuka.

1. Doftar/luktar
Det DOFTAR inte bajs, ditt jävla missfoster! Luktar, stinker, whatever. Men bajs doftar inte. Illaluktande saker doftar inte. Testa!

2. Klassikern
De och dem. Hur svårt kan det vara? Förr i världen straffades de outbildade stackarna som inte visste bättre med döden, 2009 finns ett alternativ. Dom. Snyggt är det inte, men miljoner gånger bättre än ditt envisa "dem ville äta min söliga kanin, så jag lät de"-konverserande på MSN.

3. Fatala dialektala missar

Om du uttalar "erkänna" som "äääärrrtjenna" föddes du förmodligen ner i en plåthink. Möjligen bakom en brödbil. Gå och göm dig.

Kommentarer
Postat av: TinA

SÅ SKA DET LÅTA! Jag avskyr "ääärrtjenna", vad har dom fått det ifrån egentligen? O.o



Jag börjar älska svenskan igen, ni har skrivit det jag tänker på varje gång jag loggar in på bdb eller nåt.

2009-05-09 @ 17:17:08
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Hellen

Carolas senaste klädmiss:





http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.9330976

2009-05-10 @ 13:25:08
Postat av: FORUMET ÄR LIBERALT! NI ÄR ALLA BÖGAR

Tyvärr har du missat det allra största och mest irriterande problemet vi har bland svenskspråkiga ungdomar idag, nämligen sär skrivning (jag hoppas och antar även att du förstod ironin i de två senaste orden framför denna parentes).

Det är ganska stor skillnad mellan "rökfritt" och "rök fritt". I praktiken har de motsatta betydelser.

Jag anser att du bör skriva en ny artikel som handlar fullständigt om detta ämne så att folk förstår hur fatalt grammatikaliskt misstag detta är. Ju fler som känner sig träffade desto bättre.

2009-05-12 @ 15:54:49
Postat av: Raisa

hahahahahahahahaha XD

2009-05-21 @ 18:16:12
URL: http://raisa.blogg.se/
Postat av: amh ,

Men ärrrtjänna va fan du nu skrev är ju precis som alla andra ord. Hört talats om DIALEKT? :)

2009-07-05 @ 20:58:57
URL: http://riitamh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0