Att recensera sin granne

Idag gästbloggar Navid Modiri från 365saker.se och han har kommit på en grej som jag tycker att alla ska testa! Han tog intiativet att stalka sin granne, och personligen kan jag inte komma på en enda bättre fritidsaktivitet. Genialiskt!

-

Redan när jag flyttade in i huset där jag bor lade jag märke till min granne. Hon bodde ensam, hade en trebent hund och hade inga naglar på vänsterhanden.
Det var det som gjorde att jag började anteckna om nätterna. Jag köpt ett spiralblock på Wettergrens för 29 kronor och en lite dyrare Pilotpenna, eftersom de låter mindre när man skriver med dem.
Jag skulle inte kalla det jag gör för spionage. Spioner offentliggör inte sina handlingar. Det här är mer av en recension.
När min granne masturberar om nätterna låter hon inte mycket vid första öronkastet men om man lyssnar väldigt noggrannt så finns där ett gnisslande läte. Kanske tänder som gnuggar mot varandra.
Kanske tinningar som spänner. Jag försöker hitta ett ord som beskriver ljudet. Snö som knarrar under sulorna. Tänk igen. Ljudet av en fågelunges nacke som knäcks i motvind. Ja. Så låter det.
Min granne ställer ut soppåsar i trappuppgången. Hon äter gärna lasagne men slänger de hårda plattorna i det understa lagret. Hennes smak för det italienska köket känns väldigt nittiotal.
Jag har också märkt att hon tycker om att lyssna på klassisk musik men inte den sortes intellektuella klassiska musik som man kan associera med god smak utan den folkliga delen av det. Klassisk musik
som du kan köpa i form av en cd-box på en mack på väg mellan Alvesta och Jönköping. Beethoven. Chopin. Pöbelpiano. Mainstreammaestros.
Min granne får slutgiltiga 3 av 5 i betyg. Jag har noga övervägt mellan en svag 3:a och en stark 2:a men inser slutligen att hon intresserar mig. Hon har någonting som gör att jag fortsätter lyssna, titta och undra.
Inte för att jag vill utan för att hon slår an någonting i mitt undermedvetna. En klang. En botten. En hunger. Min granne gör mig hungrig för mer. Därför är det snäppet över ett medelbetyg trots att vänsterhanden är äcklig.

/ Navid Modiri
Redaktör på www.365saker.se
och sångare i Navid Modiri & Gudarna www.navidmodiri.com

Kommentarer
Postat av: Michaela

HAHA! xD

2009-01-12 @ 23:40:40
URL: http://miccisd.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha herregud!

2009-01-28 @ 17:08:53
URL: http://mlyytikainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0